Evenementen en corona

In verband met de coronamaatregelen mogen evenementen alleen onder voorwaarden worden georganiseerd. Hiervoor hanteren we de landelijke maatregelen van de Rijksoverheid. Neem contact op met de gemeente voordat u een melding doet. Als u een melding voor een klein evenement doet, voeg dan een coronaplan toe. Doe dit uiterlijk 10 weken voorafgaand aan het evenement. Bezoek voor meer informatie over de maatregelen en het Coronavirus onze liveblog.

Melden van een klein evenement

Wanneer u als ondernemer een activiteit of evenement organiseert dat voor het publiek toegankelijk is met minder dan 50 gasten, moet u een melding doen. Na het doen van uw melding mag u uw evenement organiseren. De gemeente hoeft uw melding dus niet goed of af te keuren. U moet uw melding minimaal tien dagen voor het evenement doen.

Twijfelt u of er voor uw evenemement tóch een vergunning moet worden aangevraagd? Doe dan hier de check.

Download het meldingsformulier voor het organiseren van een klein evenement (PDF). Stuur het formulier naar gemeente Stadskanaal, Postbus 140, 9500 AC Stadskanaal.

U kunt ook bij ons op het gemeentehuis langskomen om uw melding te doen. Maak van tevoren wel een afspraak door te bellen naar (0599) 631 631.
Het is dan handig om het meldingsformulier ingevuld mee te nemen.

Via internet aanvragen niet mogelijk.

Kosten

Het doen van een melding van een klein evenement is gratis.

Meer weten?

Heeft u nog vragen dan kunt u op werkdagen ons Klant Contact Centrum bellen via (0599) 631 631.