Vindt u dat u niet goed bent behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat een medewerker onbeleefd is geweest. Of omdat de gemeente langzaam reageert op uw vraag. Dan kunt u een klacht indienen.
Let op: Wilt u een melding doen omdat uw huisvuil niet is opgehaald of een lantaarnpaal kapot is? Of ziet u zwerfvuil op straat, achterstallig groenonderhoud of gebreken aan de weg of stoep? Deze melding doet u via onze online dienst Fixi.
Een medewerker van de gemeente neemt binnen vijf werkdagen contact met u op. Bij afwezigheid van de behandelende medewerker kan dat iets langer duren, zoals in periodes met feestdagen en vakanties. Voor de afdoening van klachten hebben we in principe maximaal 6 weken. Meestal kunnen we een eenvoudige klacht snel oplossen. Lukt dat niet, dan nodigt onze klachtencoördinator u uit voor een gesprek. Bent u na het gesprek nog steeds ontevreden? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Nationale Ombudsman.
Het kan voorkomen dat wij uw klacht niet in behandeling kunnen nemen. Als dat zo is krijgt u daarover bericht van ons.