Huisnummer aanvragen
De gemeente is verantwoordelijk voor het toekennen, wijzigen en intrekken van huisnummers aan onroerende zaken en vastgoedobjecten.
In de volgende gevallen kunt u een huisnummer aanvragen:
- U bent eigenaar van een vastgoedobject zonder huisnummer.
- U bent eigenaar van een vastgoedobject met één huisnummer maar dit vastgoedobject bestaat uit zelfstandige delen.
In de volgende gevallen kent de gemeente een huisnummer toe:
- Nieuwbouw
- Splitsing of samenvoeging van een gebouw of bij hernummering
Hoe werkt het
U stuurt een brief naar gemeente Stadskanaal, Postbus 140, 9500 AC Stadskanaal. U kunt ook of een e-mail sturen naar gemeente@stadskanaal.nl. Vermeld de volgende gegevens:
- Naam en adres van de aanvrager
- Omschrijving en identificatie van het te nummeren object
- Kadastrale aanduiding van het te nummeren object
- Reden waarom een huisnummer wordt aangevraagd
- Situatietekening waarop het te nummeren object duidelijk staat aangegeven
Bij nieuwbouw of splitsing/samenvoeging heeft u altijd een omgevingsvergunning nodig. De toekenning van een huisnummer is gekoppeld aan uw omgevingsvergunning.
De gemeente beoordeelt uw aanvraag zodra wij deze hebben ontvangen. U ontvangt binnen zes weken bericht van ons over het goedkeuren of afwijzen van uw aanvraag.