Heeft u een voorwerp gevonden, of juist verloren? Op de website verloren of gevonden kunt u melding doen van een gevonden voorwerp en zoeken naar een verloren voorwerp.
Op verlorenofgevonden.nl kijkt u of iemand het voorwerp heeft gevonden. Is uw voorwerp gevonden, neem dan contact op met de gemeente Stadskanaal.
Bij verlies of diefstal van uw legitimatiebewijs doet u persoonlijk melding bij burgerzaken in de gemeente waar u staat ingeschreven. U kunt dan gelijk een nieuw document aanvragen en een verklaring van vermissing invullen. Is uw document gestolen, doe dan ook aangifte bij de politie.
Als iemand uw paspoort of identiteitskaart bij de gemeente brengt, wordt dit document meteen vernietigd. De overheid wil hiermee fraude tegengaan.
Heeft u in onze gemeente iets gevonden? Dan kunt u het voorwerp inleveren bij de ontvangstbalie in het gemeentehuis of aanmelden op verlorenofgevonden.nl
Heeft u een bankpas, creditcard of vervoersbewijs gevonden? Stuur deze dan naar de betreffende bank of het vervoersbedrijf.
Heeft u een reisdocument of rijbewijs gevonden? Lever deze dan zo mogelijk in bij de ontvangstbalie in het gemeentehuis.
Geeft u het voorwerp af bij de gemeente dan wordt de gemeente eigenaar na de bewaartermijn. Bewaart u het gevonden voorwerp zelf dan wordt u na de bewaartermijn eigenaar. U moet er wel voor zorgen dat het voorwerp in dezelfde staat blijft als waarin u het heeft gevonden.