Verloren en gevonden voorwerpen

Heeft u een voorwerp gevonden, of juist verloren? Op de website verloren of gevonden kunt u melding doen van een gevonden voorwerp en zoeken naar een verloren voorwerp.

Bent u iets verloren?

Op verlorenofgevonden.nl kijkt u of iemand het voorwerp heeft gevonden. Is uw voorwerp gevonden, neem dan contact op met de gemeente Stadskanaal.

Paspoort, identiteitskaart en rijbewijs

Bij verlies of diefstal van uw legitimatiebewijs doet u persoonlijk melding bij burgerzaken in de gemeente waar u staat ingeschreven. U kunt dan gelijk een nieuw document aanvragen en een verklaring van vermissing invullen. Is uw document gestolen, doe dan ook aangifte bij de politie.

Als iemand uw paspoort of identiteitskaart bij de gemeente brengt, wordt dit document meteen vernietigd. De overheid wil hiermee fraude tegengaan.

Heeft u iets gevonden?

Heeft u in onze gemeente iets gevonden? Dan kunt u het voorwerp inleveren bij de ontvangstbalie in het gemeentehuis of aanmelden op verlorenofgevonden.nl

Bankpas, creditcard of vervoersbewijs

Heeft u een bankpas, creditcard of vervoersbewijs gevonden? Stuur deze dan naar de betreffende bank of het vervoersbedrijf.

Reisdocumenten of rijbewijs

Heeft u een reisdocument of rijbewijs gevonden? Lever deze dan zo mogelijk in bij de ontvangstbalie in het gemeentehuis.

Bewaartermijnen

Geeft u het voorwerp af bij de gemeente dan wordt de gemeente eigenaar na de bewaartermijn. Bewaart u het gevonden voorwerp zelf dan wordt u na de bewaartermijn eigenaar. U moet er wel voor zorgen dat het voorwerp in dezelfde staat blijft als waarin u het heeft gevonden.

  • Gevonden voorwerpen met een dagwaarde tot € 450 bewaart de gemeente drie maanden. Bewaart u het gevonden voorwerp zelf dan is de bewaartermijn 1 jaar.
  • Gevonden voorwerpen met een dagwaarde van meer dan € 450 hebben een bewaartermijn van 1 jaar. Deze termijn geldt voor de gemeente en voor degene die het voorwerp zelf bewaart.