Vergunning tijdelijke verhuur leegstaande woning

U kunt een leegstaande woning tijdelijk verhuren op basis van de Leegstandswet. Op deze manier wordt leegstand van woningen verminderd. Er gelden strikte voorwaarden voor het verhuren van uw leegstaande woning. Daarom moet u een vergunning aanvragen.

De maximaal toelaatbare huurprijs staat in uw vergunning. De prijs wordt vastgesteld aan de hand van het woningwaarderingsstelsel (puntensysteem).

Uw voordeel als u uw woning in het kader van de Leegstandswet verhuurt, is dat u dan niet geconfronteerd wordt met de huurbeschermingsbepalingen uit het Burgerlijk wetboek.

Aanvragen

Vul het formulier Aanvraag vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte in en stuur het naar de gemeente Stadskanaal, Postbus 140, 9500 AC Stadskanaal. U kunt ook in het gemeentehuis langskomen om een vergunning aan te vragen, bel ons voor een afspraak via (0599) 631 631.