Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP ) is een bewijs dat u staat ingeschreven in de gemeente.

Kosten

Aanvragen op het gemeentehuis € 9,50

Werkwijze

U kunt een mail sturen naar burgerzaken@stadskanaal.nl om een uittreksel aan te vragen. Stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee. U krijgt dan van ons het uittreksel en de factuur thuisgestuurd.

U kunt ook langskomen. De actuele openingstijden van burgerzaken vindt u op de pagina contact en openingstijden. U betaalt de kosten bij de aanvraag. U kunt ook iemand machtigen om voor u het afschrift aan te vragen.

Voorwaarden

Bij de aanvraag van het uittreksel moet u vermelden waarvoor u het uittreksel nodig heeft. Wij kunnen dan de vereiste gegevens vermelden op het uittreksel. U kunt het uittreksel nodig hebben in de volgende gevallen:

  • Bij aanmelding voor een opleiding of examen
  • Bij het aanvragen van een diploma
  • Bij het overschrijven van een kenteken
  • Bij het huren van een woning van een woningcorporatie
  • Bij een echtscheidingsprocedure of bij beëindiging van geregistreerd partnerschap

Meenemen

  • Geldig legitimatiebewijs

U kunt ook iemand machtigen om voor u de aanvraag te doen. U machtigt iemand door een schriftelijke machtiging met de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens van uzelf en van de gemachtigde;
  • Geboortedatum van uzelf en van de gemachtigde;
  • Kopie van het legitimatiebewijs van uzelf en van de gemachtigde.