Uw belastingaanslagen digitaal ontvangen? Dat kan!

14 februari

U kunt voortaan uw belastingaanslagen van de gemeente Stadskanaal digitaal ontvangen, als u zich registreert bij de Berichtenbox op www.mijnoverheid.nl. De gemeente is aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Hierdoor kunt u post van de overheid digitaal ontvangen. In de toekomst zullen steeds meer producten van de gemeente Stadskanaal worden aangeboden via de Berichtenbox van MijnOverheid.

Aanmelden bij de Berichtenbox?

Op www.mijn.overheid.nl kunt u zich registreren. Hiervoor hebt u DigiD nodig. Na de registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox. Controleer na uw registratie of de gemeente Stadskanaal is aangevinkt. Zo niet, plaats dan het vinkje en klik onderaan de pagina op ‘bewaren’.

 

Aanmelden bij MijnOverheid

In vier stappen kunt u uw account op MijnOverheid activeren. U heeft hier alleen een DigiD voor nodig. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan op www.digid.nl/aanvragen. Nadat uw account is geactiveerd kunt u direct gebruik maken van de Berichtenbox. De stappen staan ook uitgelegd in deze handige instructievideo.

 

Wat zijn de voordelen?

Het digitaal ontvangen van uw aanslag heeft een aantal voordelen. Het is overzichtelijk en veilig; alleen u kunt bij uw gegevens, omdat u inlogt met uw DigiD. U kunt uw aanslagen en WOZ-beschikkingen altijd en overal inzien. Ook sparen we het milieu, omdat we minder papier gebruiken.

 

Als u zich niet registreert voor de Berichtenbox, dan blijft u de aanslagen gewoon per post ontvangen.

Deel op LinkedInMail dit Artikel

Delen via e-mail

https://stadskanaal.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/artikel/detail/News/uw-belastingaanslagen-digitaal-ontvangen-dat-kan-231.html